2012.02.04.
13:45

Írta: MagánTanár

Azért felmerül néhány probléma...

Nem tudom miért, de (és nehogy ez elrettentsen valakit attól, hogy hozzám jelentkezik tanulni), egy új tanítvánnyal való "beindulás" mindig nehézkes nagyon. Nem mágra az ismerkedésre, vagy a tanulásra gondolok. A legfőbb probléma az idő, illetve a helyszín megegyezés. Egy nagyon kellemetlen dolog, de a saját lakásomban (személyes okok miatt) nem tudok tanítványt vállalni, tehát máshol kell keresni helyszínt.

Amikor belekezdtem a kis projectbe, első célom a könyvtár volt. Minden adottsága megvan egy könyvtárnak ahhoz, hogy ott normálisan lehessen tanulni. De gondolom ezt nem kell bemutatnom. Csend, nyugalom, könyvek, hely...azonban ennek is van egy nyitvatartási ideje, melyhez igazodni kell. Mivel nálam 90 percesek az órák(természetesen lehet több is, kevesebb is, de a kiindulási pont mindig ez, és általában el is szokták fogadni), egy 6 órai bezárás esetében LEGKÉSŐBB negyed 5-kor el kell kezdeni az órát. Azt gondolom ez egy elég "fiatal" időpont, főleg azoknál, akik nem helyiek vagy nem helyben tanulnak. Ilyenkor kezdődik a nap, nem igaz? Szerencsére én vagyok (és általában a tanítványok is) olyan rugalmasak, hogy kicsit később kezdjünk, egy 6órási, sőt van olyan tanítványom, akivel 7 órakor kezdünk neki a dolgoknak.

Azonban negyed 5 órás kezdés után a helyszín változik, vagy a 90 perc lerövidül...Ilyenkor törnöm kell a fejemet, milyen hely lehet az, ami nyugodt kröülményeket biztosíthat még a tanuláshoz. Voltam már kávézóban, művelődési központban (eddig ez vált be a legjobban), és az első telefonáláskor megejtem azt is, hogy én házhoz is megyek. Bár ez sem a legjobb megoldás (főleg az én esetemet nézve). Vagy utaznom kell(hetente 3 alkalommal például buszra ülök, ezzel 4 órám elmegy, nm azért mert annyira messze lenne, hanem mert a közlekedési menetrend...hát ismerjük). A máésik, hogy a család ekkor vagy úgy érzi, hogy el kell mennie hazulról, hiába mondom, senki nem zavar senkit, főleg, ha még külön szobában is vagyunk. Ilyenkor kellemetlenül érzem magam, hiszen még is csak én üldöztem el otthonról a szülőket, vagy a gyerekeket(utóbbi kevesebbszer fordul elő).

A másik eset viszont az, amikor a kis család otthon marad, és úgy érzi akkor ő is beleszól és tanítja a gyermeket. Ez több okból is zavaró tud lenni. Általában a szülők (akik anno máshogy tanulták ezt vagy azt) máshogy is magyarázzák a gyereknek a leckét, mint a tanár az iskolában vagy én,mint MagánTanár. A gyerek csak kapkodja a fejét, hogy most kire is hallgasson...Amikor én előveszem a magam módszerét (mely gyakran megszokott egyezni az iskolában tanultakkal), rögtön jön:..."de anya(vagy apa) nem így magyarázta...".

Egy nagyobb gyerek már eltudja maha dönteni, hogy melyik módot használja ( például egy írásbeli kivonásnál lentről felfelé vagy fentről lefelé vonok ki), azonban az alsósokat könnyű befolyásolni, ők inkább hallgatnak a szülőkre, és követik őket. Én ilyenkor engedek, tanuljuk azzal a módszer, melyet a szülő tanított vagy mutatott, nem ellenkezek (talán akkor az az állásomba is kerülhet).

Ha a kis család otthon van nagy a nyüzsi. Senkitől sem várható el, hogy 90 percig csendben és mozdulatlanul üljön. Megszólal a telefon, csengenek, vendég jön, felújítás történik, kis testvér jön haza az óvodából, mossogatás, főzés, mosás, WC, ajtó csapkodás, TV...és még sorolhatnám. A kis testvér a legzavaróbb, amikor kíváncsian közénk ül, ő is tanul, figyel, azonban ezzel a nagy testvér, és néha még az én figyelmemet is elveszi. Akkor jön anyuka vagy apuka, aki (kisebb-nagyobb hisztik közepette) elhurcolja a "kicsit". A diák már teljesen kizökkent a tanulásból, nem tudja hol tartottunk, mit mondott a tanár utoljára, vagy ő mit is akart mondani.

Szóval az a legjobb, ha otthon, NYUGIS körülmények között tanítunk. Azonban akadályok vannak, és ezt a tanítványoknak is meg kell(ene) érteniük. Szerencsére én még nem találkoztam olyannal, aki ezt kifogásolta volna, de engem mindig is fog zavani (természetemből adódóan).

A legjobb (az otthonon kívül) az lenne, ha egy kis, külön erre a célra helyiséget tudnék (tudnánk bérelni), azonban manapság ezt egyre kevesebben tudják megoldani, és egy diák meg FŐLEG NEM! :(( Pedig az lenne a legoptimálisabb.

Szólj hozzá!

Címkék: oktatás tanulás nyelv problémák tanár érettségi korrepetálás bérlés magántanár

A bejegyzés trackback címe:

https://magantanaros.blog.hu/api/trackback/id/tr234065385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása